O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

wtorek, 23 maja 2023

Chleb pszenno-żytni na maślance (dwie wersje)


Na stronie Swojskie Jedzonko znalazłam przepis na chleb na maślance. Zaintrygował mnie, więc go zrobiłam. I to nawet w dwóch, a nie - trzech wersjach,


Składniki:
500 g mąki pszennej 300 g mąki żytniej 500 ml maślanki ( ciepłej ) 30 g świeżych drożdży (lub ok 15 g suchych) 50 ml letniej wody 2 łyżeczki soli 1 łyżeczka cukru
na posmarowanie chleba: 100 ml wrzątku 1 łyżka mąki szczypta soli

Filmik znajdziecie tutaj:


Chlebek jest bardzo prosty w wykonaniu.









Tutaj jest chlebek upieczony z nieco zmienionymi proporcjami mąki:
650 g mąki pszennej 150 g mąki żytniej





No i jeszcze trzecia odsłona - wersja druga w formie dwóch mniejszych bochenków,






Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...