O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

czwartek, 30 marca 2023

Krokiety ziemniaczane w dwóch wersjach: z łososiem i pieczarkami (2440)



Krokiety ziemniaczane są fajnym pomysłem na piątkowy (i nie tylko) obiad.
Przepis pochodzi z programu Rączka gotuje.
Ponieważ ja nie przepadam za twarogiem, to drugą wersję zrobiłam sobie z pieczarkami.


Składniki:
ziemniaki – 1,6 kg mąka ziemniaczana – ok. 400 g jajko – 1 szt. cebula – 2 szt.

Farsz z łososiem:
osoś wędzony (filet) – 300 g koperek – 1 pęczek sok z jednej cytryny sól, pieprz cytrynowy – do smaku

Farsz pieczarkowy:
pieczarki - 500 g
cebula - 1 szt
czosnek - 1-2 ząbki
sól, pieprz do smaku
1 łyżka masła klarowanego

Panierka:
jajka
bułka tarta
olej do smażenia


Łososia pozbawić skóry, pokroić na średniej wielkości kostkę. Posolić, popieprzyć, dodać sok z cytryny i posiekany koperek. Wymieszać i zostawić na chwilę.


Pieczarki obrać/umyć i zetrzeć na grubych oczkach. Posiekana cebulę i czosnek zeszklić na maśle, dodać pieczarki. Smażyc do odparowania wody. Doprawić do smaku solą i pieprzem.


Ziemniaki ugotować. Ciepłe przecisnąć przez praskę. Do ciepłych dodać jajko i szybko wymieszać, aby białko się nie ścieło. Wyjąc 1/4 ziemniaków i w to miejsce dać mąke ziemniaczaną.
Jeszcze ciepłe wyrobić na gładką masę.
Podzielić na części, nadziewać wybranym farszem i kształtować krokiety.


Krokiety obtoczyć w jajku i bułce tartej. Zmazyć na złoty kolor na oleju.


Aby nie ostygły (lub w celu podgrzania) wstawić do piekarnika nagrzanego do temp 150 st C na 10 min. 




My zajadaliśmy się krokietami w towarzystwie surówki z kiszonej kaspusty.


Bardziej smakowały nam te z pieczarkami. Kwestia gustu kulinarnego.







Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...