O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

poniedziałek, 29 lipca 2013

Biesy i Czady

Z Bieszczadami związanych jest wiele legend. Jedna z nich opowiada o Biesach i Czadach, od których ta kraina wzięła swoją nazwę.

Przedstawiam art-jurnalowe wspomnienia wakacji w Bieszczadach. Przepiękna to kraina i czas płynie tam wolniej.



Kółka to tekturka pozostała po wyjęciu żetonów do gry, pomalowana białą farbą akrylową, a potem popsikana mgiełkami (zieloną i turkusową) z 13@rts. Z folderu o Bieszczadach wycięłam interesujące miejsca i podkleiłam nimi ramkę. Połysku zdjęciom dodałam gel medium.



Miniaturowe stopki odbiłam z metalowej przypinki. Bieszczady, to przecież wędrówki.



Legenda (źródło)
Biesy i Czady...
Na początku na tym skrawku Ziemi zapomnianym przez Boga, tylko diabły harcowały. Awantury, rozboje
i gwałty czyniły między sobą. Nie były to jakieś diabły szczególne, ot zwyczajne pospólstwo. Ich mnogość powodowała, że ludzie nie chcieli się na tym terenie osiedlać. Wydawało się iż ta część Karpat na zawsze pozostanie diablo bezludna. Nawet nazwy swojej wtedy nie miała, bo niby jak nazwać taką diablą krainę.
Kiedy w wyniku eksperymentów genetycznych wyhodowano w piekle nowe odmiany diabłów, jedne z nich nazwano biesami, a drugie czadami. Różniły się one znacznie od reszty diablej populacji, dlatego najgorętsza egzekutywa piekielna, postanowiła umieścić je
w oddzielnym rezerwacie. Wybór padł na tę dotąd nieznaną diablą krainę. Wyłapano tu dotychczasową diablą hołotę, po czym zaludniono, a raczej zadiablono rezerwat, biesami
i czadami. Wtedy też powstała nazwa rezerwatu - Bieszczady.
Ale gdzie jest diabeł powinien być i anioł, bo gdzie jest zło powinno być i dobro. Zawsze tak było i tego porządku nawet diabły nie waż się zmieniać. Niestety sfery niebieskie nie zgodziły się wysłać do bieszczadzkiego rezerwatu aniołków, bo one były szkolone przeciw zwyczajnym diabłom, a nie genetycznym mutantom. Zachodziła przeto obawa, że aniołkowie mogą zadaniu nie podołać, a co gorsza, zejść na psy.
Wtedy zagrały biesy z czadami w orła i reszkę. Wyszło im, że biesy będą ode złego, a czady od dobrego.
I natychmiast wróciła normalność do tej krainy, a wraz
z nią przybyli i ludzie. Nie od razu, ale powoli zaczęli zasiedlać coraz to nowe doliny nad rzekami i potokami,
a potem poszli w góry.
Jedni przybywali tu z Małopolski, inni z Rusi, a jeszcze inni z Wołoszy, ze Słowacji i od Madzirów. Tak się tu wymieszali, wykotłowali, że teraz nie poznasz kto stąd - bo każdy jest stąd. A biesy i czady? No cóż, robią od kilkudziesięciu wieków swoją zwykłą diablo - anielską robotę, raz lepiej, raz gorzej...

Pracę zgłaszam na Wyzwanie - pocztówka z wakacji na blogu Silesian Craft.



A teraz zmykam uzupełniać mój WAKACYJNIK o wywołane zdjęcia.

Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.


2 komentarze:

  1. Zazdroszczę :). Kocham góry :)

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny,
    Przy-Kominku.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to zrobiłaś. Fajne wakacje miałaś :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...