O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

sobota, 29 stycznia 2022

Obiad po koreańsku z polskim akcentem


Dzisiejszy obiad to 2/3 smaków koreańskich i 1/3 polskiego smaku.
Z kanału Wioli - Pierogi z kimchi (lub jak kto woli z Jej książki) pochodzą przepisy na koreańskie kotlety mielone i ziemniaki w sosie sojowym.
Jako dodatek zrobiłam kapustę wg przepisu Remigiusza Rączki - ta wersja kapusty gości na naszym stole od wielu juz lat.


Produkty przygotowane, no to czas zacząć kucharzenie.


Najpierw przygotowałam koreańskie kotlety mielone.


Potrzebne składniki:

500 g mielonego mięsa wieprzowo-wołowego
4 łyżki ciemnego sosu sojowego
3 łyżki białego słodkiego wina
2 łyżki cukru
2 łyżki oleju sezamowego
4 ząbki czosnku
1 cebula
1 papryka
1/2 papryczki chili
szczypta pieprzu
szczypta soli
olej do smażenia

Wykonanie jest bardzo proste i znajdziecie je TUTAJ.








W tak zwanym międzyczasie przygotowałam sobie również składniki na ziemniaczki w sosie sojowym.
Dlatego mogłam równocześnie je smażyć,


Potrzebne składniki:

6 małych lub 3 duże ziemniaki (ok. 400 g)
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
2 łyżki oleju do smażenia
200 ml wody
1 łyżka cukru
2 łyżki ciemnego sosu sojowego
1 łyżka prażonego sezamu (ja nie dodałam)
1 łyżeczka oleju sezamowego


Przygotowanie jest banalnie proste. Sami zobaczcie TUTAJ.






Smażenie można idealnie zgrać czasowo.



A wcześniej przygotowałam sobie dodatek w postaci białej kapusty. Ten przepis pochodzi z programu Rączka gotuje.

Potrzebne składniki:

kawałek białej kapusty
1 marchewka
1 cebula
1-2 ząbki czosnku
2-3 łyżki oleju
1 łyżka octu
1 łyżka masła
koperek
sól
pieprz



Kapustę drobno pokroić, posolić, wymieszać i zostawić na trochę.
Marchewkę zetrzeć na grubych oczkach.
Cebulę pokroić w piórka lub kostkę.
Czosnek drobno posiekać lub przecisnąć przez praskę.
Pokroić koperek.

Na oleju przesmażyć cebulę i czosnek. Dodać marchewkę i jeszcze trochę smażyć.
Do garnka dać kapustę i wszystko dobrze wymieszać. Jeśli kapusta nie pościła soli, to można dodać odrobinę wody. Przykryć i dusić na małym ogniu do miękkości. co jakiś czas mieszać, aby się nie przypaliło.

Gdy kapusta jest miękka dodać masło, ocet  koperek. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Poddusić jeszcze przez 2-3 minuty.

Idealna do jedzenia na ciepło i zimno.


SMACZNEGO!!! Pychotka!






Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...