O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

czwartek, 17 lutego 2022

Pierogi z kimchi



Od jakiegoś czasu zbierałam się, żeby zrobić pierogi z kimchi. Ale tak to jakoś odkładałam, bo nie lubię wałkować ciasta. Widząc jednak ubywające w słoiku kimchi zdecydowałam się. Zwłaszcza, że z racji ferii miałam możliwość zagonić do pomocy Syna.

Jak to ja korzystałam z książki Wioli i Jej kanałuna YT. Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie zrobiła czegoś po swojemu.
A po mojemu są farsze: z białym kimchi i ostrym kimchi.
Ciasto też zrobiłam minimalnie inne. I zdziwiłam sie z efektu, po włożeniu go do lodówki.


Składniki na ciasto:

3,5 - 4 szk mąki pszennej
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka miękkiego masła
gorąca woda

Zagnieść elastyczne ciasto, włożyć do woreczka i umieścić w lodówce na pół godziny.


Składniki na farsz (różni się rodzajem kimchi - pozostałe składniki x 2):

30 dkg kimchi (białego i ostrego)
25 dkg mięsa mielonego
4 łyżki prażonego sezamu
2-3 ząbki czosnku
2 łyżki oleju sezamowego
1 łyżka cukru
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżka sosu ostrygowego
zielona cebulka
1 łyżka papryki gochugaru (opcjonalnie do pierogów z ostrym kimchi)

sos sojowy do maczania

Wyszły mi dwie takie miseczki farszu.


Zieloną cebulkę drobno posiekać. Kimchi odsączyć z nadmiaru soku, a naweyt lekko wycisnąć. Drobno je posiekać. Wymieszać z cebulką, mięsem i pozostałymi przyprawami.



Ciasto cienko rozwałkować i wycinać kółka szklanką. Dla mnie wychodziły za małe pierożki i wycinałam je "takim okrągłym ustrojstwem do pierogów". Lepiliśmy jednak ręcznie. 
Pierożki w tradycyjnym kształcie są z ostrym kimchi, a te zlepione jak uszka to wersja łagodna.



Pierogi ułożyć na ściereczce i gotować na parze 30 min. Dla mnie ta wersja była zbyt twarda. Ciasto było zbyt twarde.
Szybko zdjąć ze ściereczki, bo sie lepią.



Degustacja...






Drugą partię pierożków ugotowałam. Tradycyjnie - wrzuciłam na gotującą się wodę i gotowałam 5 minut od wypłynięcia.



Pychotka!!!

A jak chcecie zobaczyć ja pierogi robi Wiola, to przepis prezentuje na TYM filmie.


A TUTAJ znajdziecie przepis na kimchi. 


I jeszcze przepis na białe kimchi - jest TUTAJ





Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.









1 komentarz:

  1. Widzę, że Ty również lubisz Wiolę, to mój ulubiony kanał na YT.
    Ja jednak jeszcze nie zabrałam się za gotowanie wg jej przepisów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...