O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

sobota, 29 maja 2021

Kruche ciasto z rabarbarem i bezą


Takie ciasto na weekend.

Składniki:

1/2 kg mąki
1 k. margaryny
6-8 łyżek cukru
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
6-8 łyżek mleka
30-35 dkg rabarbaru
3-4 łyżki cukru pudru
szczypta soli



Z mąki, żółtek, margaryny, cukru, proszku do pieczenia zagnieść ciasto. Dodać mleko - ilość wg potrzeby. Ciasto ma być zwarte i elastyczne. Odłożyć 1/3 ciasto i włożyć ją do lodówki.


Blaszkę 24 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić dno ciastem. Ciasto nakłuż widelcem.


Obrany i drobno pokrojony rabarbar wysypać na ciasto i wyrównać.


Z białek ze szczyptą soli ubić piane. Pod koniec ubijania dodać cukier.


Pianę delikatnie wyłożyć na rabarbar.


Wyjąć z lodówki ciasto, rwać je na małe kawałki i pokrywać nim pianę.
Można ziasto zamrozić i zetrzeć na drubych oczkach na górę. Wtedy białka ubijać dopiero po zamrożeniu ciasta.



Piec w temperaturze 180 st C przez 45-60 min. Po 45 minutach sprawdzić patyczkiem.


Zostawić w piekarniku do lekkiego wystyhnięcia.


Delektować się słodko - kwaśnym smakiem.





Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...