O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

sobota, 1 lipca 2023

Zupa serowa


Dostałam propozycję współprowadzenia warsztatów kulinarnych dla osób niewidomych i słabowidzących. W menu znalazła się zupa serowa.
Sama praca z osobami niewidomymi i słabowidzącymi będzie dla mnie sporym stresem, mimo że zaliczam się do grona osób słabowidzących. Jednak radzić sobie samemu w kuchni, a uczyć tego kogoś to całkiem inna bajka.
Postanowiłam więc przepis wypróbować.

Najpierw przepis w formie audio:



Składniki (4 porcje):
500 g mięsa mielonego
800 ml bulionu warzywnego 
2-3 cebulki dymki
2 serki topione (prostokątne 100 g każdy)
1 łyżka oleju
sól
pieprz

Składniki na bulion:
1 l wody
2 średnie marchewki
1 średnia pietruszka
kawałek selera
ew. kawałek pora
przyprawa do zup

Warzywa obrać i ugotować do miękkości. Wykorzystać je do zrobienia np. sałatki jarzynowej.
Bulion doprawić do smaku.


Na rozgrzanym oleju podsmażyć pokrojoną cebulę dymkę (ok. 2-3 min) dodać mięso mielone i smażyć dalej ok. 5 min. Co jakiś czas mieszać. Pod koniec smażenia dodać zieloną cebulkę.


Przełożyć do garnka i zalać bulionem. Ja cebulkę i mięso smażyłam już w garnku.
Doprowadzić do wrzenia.


Wrzucić serki topione i gotować ok. 10-15 min na niedużym ogniu. Co jakiś czas zupę zamieszać.
W tym czasie serek powinien się dokładnie roztopić. Doprawić do smaku sola i pieprzem
Ja dodatkowo przykryłam garnek pokrywką.


I pozostaje zajadać ze smakiem.
Można dodać kilka grzanek i zieloną pietruszkę.


Ja dodałabym jeszcze trochę parmezanu lub innego żółtego sera o ostrzejszym smaku.
Zupa jest bardzo łagodna.




Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...