O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

sobota, 16 września 2023

Gołąbki z kaszą jaglaną


Gołąbki, to jeden z moich smaków dzieciństwa. Można je przygotować na różne sposoby.
Z kaszą jęczmienną czy ryżem już robiłam gołąbki. Dzisiaj przedstawiam gołąbki z kaszą jaglaną i warzywami.



Składniki:
1 biała kapusta na gołąbki
500 g mięsa mielonego
100 g kaszy jaglanej
1 mała cebula
2-3 ząbki czosnku
1/2 czerwonej papryki
1/2 marchewki
1/4 pietruszki
kawałek selera
cebulka dymka
1-2 łyżki sosu sojowego
1-2 łyżki oleju
czosnek niedźwiedzi
pieprz
sól
1 kostka rosołowa


Kaszę jaglana gotujemy według przepisu.
Marchewkę, pietruszkę, seler, cebulę i czosnek rozdrabniamy w malakserze lub drobno siekamy / trzemy na małych oczkach. Zieloną cebulkę drobno siekamy.


Na rozgrzanym oleju przesmażamy mięso z warzywami. 
Mieszamy z ugotowana kaszą.
Doprawiamy do smaku sosem sojowym, czosnkiem niedźwiedzim, solą i pieprzem.


Liście kapusty delikatnie obieramy, myjemy i parzymy kilka minut w gorącej wodzie.
Odkładamy do obcieknięcia i ostudzenia.
Wodę z parzenia kapusty zostawiamy.
Z liści odcinamy zgrubiałe części.


Na środek każdego liścia nakładamy farsz i zawijamy gołąbka.



Gołąbki układamy w rondlu. W wodzie z parzenia kapusty rozpuszczamy kostke rosołowa i zalewamy nią gołąbki.


Dusimy pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 1 - 1,5 godziny.
W razie potrzeby dolewamy gorącej wody.
Sprawdzamy, czy kapusta jest miękka.



Podawać z keczupem lub sosem.





Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...