O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

sobota, 21 stycznia 2023

JJIMDAK - kurczak z warzywami i makaronem


Myślałam, że obecny rok rozpocznę wpisem z jakąś artystyczną pracą. A tymczasem zaczynam kulinarnie.
Zrobiłam kurczaka z warzywami i makaronem wg przepisu Wioli z kanału Pierogi z kimchi.


Składniki:

1 kg kurczaka - u mnie skrzydełka
100 g makaronu dangmyeon (namoczyć w zimnej wodzie przez ok 20 min)/ryżowego
5 średnich ziemniaków
1 marchewka (ja dodaję jeszcze 1/2 pietruszki)
1 cebula
1 cebulka dymka
1 papryczka chilli
6 ząbków czosnku
mały kawałek imbiru
pieprz
olej

Sos:
4 łyżki ciemnego sosu sojowego
2 łyżki sosu ostrygowego
3 łyżki miodu
1 łyżka brązowego cukru

Na filmie Wiola pokazuje jak przygotować to danie.


Zrobić sos.
Na odrobinie oleju obsmarzyć kurczaka. Dodać cebulę, czosnek, imbir, ziemniaki i marchewkę - obsmażyć.




Dodać sos. Zalać wodą, aby wszystko zakryć. Zagotować pod przykryciem.
Potem gotować 20 min bez pokrywki.


Dodać dymkę i papryczkę chilli oraz makaron - gotować jeszcze 10 min.
Wcześniej dodać pieprzu do smaku.



SMACZNEGO!!!





Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...