O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

poniedziałek, 5 czerwca 2023

Chlebek bananowy


Dzisiaj coś na szybko i na słodko. Przepis na bananowy chlebek pochodzi z bloga Ania gotuje.

Składniki:
3 duże banany - ok. 350 g
1,5 szk mąki pszennej - 240 g
1/3 kostki masła - ok. 70 g
1/2 szk cukru - ok. 130 g
1 duże jajko
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
ew. 1/2 banana do dekoracji



Masło roztopić i połączyć z rozgniecionymi widelcem bananami.
Osobno roztrzepać jajka z cukrem - można zmiksować. Dodać do bananów z masłem.
Mąkę z sodą oczyszczoną i solą przesiać i dodać do mokrych składników. Wymieszać.

Przełożyć ciasto do formy wysmarowanej masłem i posypanej bułka tartą.
Na górze można ułożyć pokrojonego banana.

Piec 50-55 min w temperaturze 170 st C.
Sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest dobrze upieczone w środku.



Ciasto jest dosyć słodkie,





Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...