O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

środa, 21 czerwca 2023

Prosty chleb pszenny na suchych drożdzach


Postanowiłam zrobić szybki chleb pszenny na suchych drożdżach z przepisu znalezionego na blogu Swojskie Jedzonko. Za pieczenie zabrałam się w Boże Ciało. I okazało się, że w domu nie mam odpowiedniej ilości mąki pszennej. Za to mam żytnią, pełnoziarnistą i krupczatkę.
Uzupełniłam więc brakująca ilość mąką żytnią i pełnoziarnistą. Krupczatki użyłam do podsypania ciasta po jego wyrośnięciu.
Efekt jest widoczny na zdjęciach.


Składniki:
500 g mąki pszennej (u mnie ok 430 g mąki pszennej + ok 20 g mąki żytniej + ok 50 g mąki pszennej pełnoziarnistej) 8 g drożdży suchych 2 płaskie łyżeczki soli 1 łyżeczka cukru 400 ml ciepłej wody 1 łyżka oliwy lub oleju + 1 łyżka do posmarowania chleba

Przepis w formie filmiku znajdziecie TUTAJ:







Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...