O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

środa, 19 lipca 2023

Kasza jaglana


W Polsce ziemniaki są najczęściej podawane do drugiego dania. Ja należę do gatunku ziemniakożerców!
Niekiedy warto tę rutynę przełamać.
Może warto skusić się na kaszę jaglaną z dodatkami...

TUTAJ znajdziecie przepis w formie audio



Składniki:
200 g kaszy jaglanej
1 łyżka masła
1 cebula
2 jajka
50 ml śmietanki 30%
40 g rodzynek
1/2 szk słonecznika
sól, pieprz

opcjonalnie: szafran lub inne przyprawy, np. bazylia, oregano, tymianek, rozmaryn, kurkuma

Z podanych składników wyjdą 4 porcje pokazane na zdjęciach.
Z tyłu wersja bez jajek.


Kaszę ugotować wg przepisu.
Jajka ugotować na twardo i pokroić w kostkę.
Rodzynki namoczyć w wodzie i drobno pokroić.
Na maśle podsmażyć pokrojoną cebulę (ja się zagapiłam i dodałam surową).


Ugotowana kaszę wymieszać z jajkami, cebulą, rodzynkami i słonecznikiem.
Doprawić do smaku solą, pieprzem i innymi przyprawami.
Dodać śmietankę i wymieszać.


Tak przygotowana kaszę można jeść jako dodatek do mięsa lub potraktować ją jako farsz do roladek mięsnych.




Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...