O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

poniedziałek, 7 sierpnia 2023

Sałatka z brokułów


Urozmaicając nieco dietę wpadłam na pomysł takiej sałatki.

TUTAJ znajdziecie przepis w wersji audio:


Składniki:
1 brokuł
8 - 10 pomidorków koktajlowych
3 - 4 jajka
1 mała puszka kukurydzy z groszkiem
zielona cebulka i/lub natka pietruszki
2 - 3 ząbki czosnku
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka majonezu
sól
pieprz
cukier


Brokuł obrać i podzielić na niewielkie różyczki, Nóżkę przekroić na 4 części.
W garnku zagotować wodę z 1 łyżeczka soli i 1 łyżeczką cukru. Wrzucić podzielony brokuł i gotować 2 – 3 min.
Brokuł odcedzić na durszlaku lub sitku i mocno przelać zimna wodą. Zostawić do odcieknięcia.
Jeśli różyczki są spore, to przekroić je na dwie lub cztery części, nóżkę pokroić na kawałki i wrzucić wszystko do sporej miski.
Jajka ugotować na twardo i pokroić w średniej wielkości kostkę. Dodać do miski.


Groszek z kukurydzą przełożyć na sitko i przepłukać zimną wodą. Zostawić na sitku do obcieknięcia. Dodać do miski.


Pomidorki koktajlowe umyć, osuszyć i pokroić na cztery części. Razem z sokiem dodać do pozostałych składników.
Zieloną cebulkę i/lub natkę pietruszki drobno posiekać i wrzucić do miski.


W miseczce wymieszać jogurt z majonezem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem (czosnek można też bardzo drobno posiekać lub zetrzeć na tarce o małych oczkach).
Sos dodać do sałatki. Delikatnie wymieszać.
Doprawić do smaku solą i pieprzem.


Opcjonalnie do sałatki można dodać:
* pół pokrojonej w kostkę papryki
* 1 małego ogórka świeżego, kiszonego lub korniszona pokrojonego w kostkę
* kawałek upieczonej i pokrojonej w kostkę piersi z kurczaka, np. pozostałość z poprzedniego obiadu






Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...