O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

środa, 22 czerwca 2022

Kkakdugi - kimchi z kalarepk


Kkakdugi, czyli koreańskie kimchi z kalarepki. Sezon na kalarepę trwa, trzeba więc go wykorzystać i spróbować czegoś nowego.
Przepis pochodzi z kanału Wioli - Pierogi z kimchi.


Składniki:
1 kg kalarepki
1 łyżka soli
1 cebula
zielona cebulka
4 ząbki czosnku
kawałek imbiru
3 łyżki papryki gochugaru
3 łyżki sosu rybnego (można zastąpić sojowym)
1 łyżka cukru
1 łyżka mąki
100 ml wody 

Ja robiłam z połowy porcji.


Filmik Wioli znajdziecie poniżej.


Kalarepkę pokroić w kostkę, posolić, wymieszać i zostawić, aż puści sok. Odlać wodę.


Przygotowanie sosu zaczynamy od zrobienia kleiku. Wodę z maka mieszamy i mieszając zagotowujemy, aż zaczną pojawiać się bąbelki. Lekko studzimy.
Do blendera wkładamy pokrojoną cebulę, czosnek i imbir. Dodajemy paprykę gochugaru, sos rybny/sojowy, cukier i ciepły kleik. wszystko miksujemy na gładka masę.



Do odsączonej z wody kalarepy dodajemy przygotowany sos i zieloną cebulkę. Wszystko dokładnie mieszamy.



Przekładamy do szklanych lub porcelanowych pojemników i zostawiamy na 3-4 dni w temperaturze pokojowej. Potem kkakdugi wkładamy do lodówki.


Jeść schłodzone. Do schabowego pasuje świetnie.
Wypróbowałam osobiście.







Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...