O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

czwartek, 14 lipca 2022

Egg Tart - pyszny deser z jajek


Na kanale u Wioli można znaleźć też przepisy na słodkości. Postanowiłam wypróbować przepis na Egg Tart. Prosty i bajecznie smaczny.
A wrażenia osób jedzących te babeczki: wyglądają jakby były z masą budyniową lub serową.

Przepis na te słodkości znajdziecie TUTAJ.


Składniki na 6 szt:

CIASTO
130 g mąki
1 łyżka cukru pudro
szczypta soli
1 żółtko
1 łyżka zimnej wody (z lodówki)
80 g masła

KREM
2 jajka
60 g cukru
120 ml wody
120 ml mleka
kilka kropel ekstraktu waniliowego
szczypta soli


Z podanych składników zagnieść ciasto i wstawi na 30 min do lodówki.


Cukier rozpuścić w gorącej wodzie. Odstawi do przestygnięcia. Jajka roztrzepać na gładką masę.
Do wody z cukrem dodać mleko, ekstrakt waniliowy, sól i jajka.
Całość dobrze wymieszać i przecedzić przez sitko.


Ciasto podzielić na kulki i wylep nimi foremki. Metalowe foremki najpierw wysmarować lekko tłuszczem.


Do każdej babeczki wlać masę jajeczną.


I to już prawie wszystko. Teraz babeczki lądują na ok. 25 minut do piekarnika nagrzanego do 190 st C,


Upieczone babeczki należy ostudzić, a potem warto je włożyć do lodówki. I dopiero potem wyjąć z foremek.



I przysmak do kawy gotowy.











Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...