O mnie

Moje zdjęcie
Rybnik, śląskie, Poland
Tworzenie jest moją pasją i rehabilitacją. Pozwala mi oderwać się od szarej rzeczywistości i wnieść światło w moje gasnące oczy. Ostatnio skupiam się na kulinariach i szydełkowaniu.

środa, 29 marca 2023

Zawijane żberka


Lubię różnego rodzaju mięsiwa. I lepiej mi wychodzi ich przygotowywanie, niż słodkości.
Nie oparłam się więc chęci skosztowania żeberek, które przygotował Rmigiusz Rączka w programie Rączka gotuje.


Składniki:
żeberka paski – 6 szt. świeża papryka chili – 1 szt cebula – 2 szt. śliwki suszone – 100 g piwo jasne – 500 ml
patyczki do szaszłyków

Marynata:
olej – 100 ml sól - 1 łyżka papryka wędzona – 1 łyżka chili – szczypta cynamon – szczypta gorczyca – 0,5 łyżeczki majeranek – 1 łyżka liście laurowe – 6 szt. ziele angielskie – 6 szt. pieprz – 0,5 łyżeczki musztarda – 2 łyżki ketchup – 2 łyżki świeża papryka chili – 1 szt.


Wszystkie skłądniki marynaty wymieszać.
Może nie wygląda ona zachęcajaco, ale nadaje mięsu fajnego smaku.


Wysmarować marynata dobrze mięso i wstępnie je zawinąć. Odstawić na min 1 godzinę.


Cebulę pokroić w cząstki lub grubsze plastry, a papryczkę w paski.


Żeberka zwinąć i spiąć patyczkiem. Najlepiej od razu na blaszce do pieczenia.


W środek każdego zawijańca włożyć śliwkę, cebulę i papryczkę.
Piekarnik nagrzać do 200 st C i wstawić mięso na 20-30 min. Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 160 st C. Żeberka "zalać" od góry piwem i piec jeszcze ok 1 godzinę.
Jeśli żeberka są grube, to ten czas należy wydłużyć.


Smacznego!





Serdecznie dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie.
Zapraszam również na mojego fanpejdża.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zostawiony ślad...